AYNI GÜN SABİT DİŞ TEDAVİSİ

(ALLon4, ALLon6, Fast and Fixed)

Aynı Gün  Sabit Diş Tedavisi özel olarak üretilmiş 4 veya 6 adet implantın cerrahi olarak yerleştirilmesini ve aynı gün içerisinde geçici bir restorasyonun hastaya teslim edilmesini sağlayan yenilikçi ve özel bir tekniktir. Son derece gelişmiş olan bu teknikte hasta tedaviye geldikten sonra tüm implantları uygulanır ve aynı gün özel hazırlanmış olan sabit geçici dişler hastaya teslim edilir. Bu tekniğe; ‘Aynı gün sabit diş tedavisi’, ‘ALL on 4’,   ‘ALL on 6’ ya da ‘Fast and Fixed’ gibi isimler de verilmektedir.

KİMLERE UYGULANABİLİR?

Dişeti hastalığı, kemik kaybı veya çürük nedeniyle dişlerinizi kaybettiyseniz ve gülüşünüzden memnun değilseniz yaşadığınız bu duruma hayat değiştiren bir çözüm sunulabilmektedir.

Aynı Gün Sabit Diş Tedavisi:

-Ağızda birçok eski dolgu, sağlıksız protezler, diş boşlukları ve çekilmesi gereken sallanan dişler varsa,
-Eski ve yıpranmış takma dişleriniz (total protez) varsa, bu dişlerle istediğiniz yiyecekleri yiyemiyorsanız ve bu protezleri kullanmak için kendinizi çok genç hissediyorsanız,
-Gülüşünüzden ve dişlerinizin görüntüsünden memnun değilseniz,
implant yapılması için kemik dokusu yeterliyse aynı gün sabit diş tedavisi için uygun bir aday olabilirsiniz.

FAYDALARI

-İmplant ve üzerine uygulanan sabit dişler daha rahattır, stabildir ve aynı zamanda çene kemiğini korur. Ayrıca kişinin özgüvenini artırır.
-Total protez (takma dişler) takmaya gerek yoktur. Takıp çıkarılabilir dişlerdeki rahatsızlıklardan kurtulmuş olunur.
-Estetik olarak daha doğal bir görünümü olan sabit  dişlere sahip olunur.
-Takıp çıkarılabilir dişlerle kıyaslandığında istediğimiz yiyeceklerin daha konforlu yenmesini sağlar.
-Öngörülebilir ve verimli bir prosedürdür.
-Hasta ileri cerrahi işlemlere gerek kalmadan tedavi edilebilir.
-Cerrahi işlem süresi daha azdır.
-Daha az ağrılı bir işlemdir ve daha az rahatsızlık duyulur.

SIK SORULAN SORULAR:

Aynı Gün Sabit Diş Tedavisi nedir?

Kişinin üst veya alt çenelerinde (veya her ikisinde) dişlerini kaybettiğinde veya herhangi bir nedenle dişlerinin çekilmesi gerektiğinde, hastaya gülüşünü ve çiğneme fonksiyonunu tekrar kazandıran bir tedavidir. Aynı gün içinde dört veya altı implantın yerleştirilmesini ve kişiye özel üretilmiş estetik ve fonksiyonel dişlerin teslim edilmesini sağlayan başarısı kanıtlanmış bir tedavidir.

Aynı Gün Sabit Diş Tedavisi tekniğinden herkes yararlanabilir mi?

Aynı Gün Sabit Diş Tedavisi, genellikle, doğal dişlerinin çoğunun veya tamamının eksik olduğu hastalarda , ileri diş çürümesi veya dişeti hastalığı nedeniyle dişleri çekilmesi gereken hastalarda önerilmektedir. Çoğu kişi için rahatlıkla uygulanabilen bu tedaviye uygun olup olmadığınızı belirlemek için ağız içi klinik muayeneler ve röntgenler üzerinde yapılan radyografik muayeneler gereklidir.

Süreç ne kadar sürer?

Bu tamamen hastanın kemik yapısına bağlıdır. Kemik yapısı uygun olan hastalarda tedavi 24 saat içerisinde sonlanır. Çok nadir görülen bazı durumlarda implantların kemiğe bağlanmasına rağmen beklenmesi  tavsiye edilebilir. Bu genellikle üç ay sürer.

Uygulanan tedavinin içeriği nedir?

Dört veya altı adet diş implantı uygulanır. Bu implantların üzerine genellikle porselen olan, dişeti ve dişleri destekleyen titanyum bir altyapıya sahip hibrit bir protez yerleştirilir. Bu protez diş implantlarına vidalanır ve sadece doktorunuz tarafından çıkarılabilir.

Onları normal dişler olarak kullanabilir miyim?

Kesinlikle! Kısıtlama yoktur. Yapmanız gereken tek şey, onları günde iki kez temizlemektir ve genellikle yılda iki kez olmak üzere, doğal dişler ile yaptığınız gibi düzenli olarak incelemeler için doktorunuzu ziyaret etmeniz gerekir. İmplantlar uygulandıktan hemen sonra, yeni dişler takıldığında ilk birkaç hafta boyunca yumuşak gıdalarla beslenme gereklidir. Bu, implantların kemikle kaynaşmasına izin vermektir. Bu süreden sonra, kalıcı dişler takıldığında, ne yiyebildiğiniz konusunda herhangi bir kısıtlama yoktur ve protezinizi kendi doğal dişleriniz gibi kullanabilirsiniz.

Prosedür ağrılı mıdır ve daha sonra iyileşme süresi ne kadardır?

Bu tedavide hastalar genellikle işlem sonrasını geleneksel implant tedavilerine göre daha rahat geçirdiklerini söylemektedirler. Tüm implantlar lokal anestezi altına yerleştirilmektedir. Bu sayede işlem sırasında ağrı duyulmaz. Ameliyattan sonra biraz rahatsızlık ve hafif şişlik olabilir ancak bu rahatsızlıklar ibuprofen gibi günlük ağrı kesicilerle ortadan kaldırılabilir.

Prosedür pahalı mı?

Bu tedavide, sinüs yükseltme işlemleri, kemik tozu uygulamaları gibi ileri cerrahi işlemler uygulanmadan sonuca varılabilmektedir. Estetik ve fonksiyonel dişlere sadece 1 gün içerisinde sahip olunan bu gelişmiş teknik, geleneksel implant ve sabit protez tedavilerine göre daha hesaplı bir tedavi seçeneğidir.

Prosedür gerçekten ne kadar sürüyor? Gerçekten bir günde tamam mı?

İmplantları yerleştirme işlemi 1-2 saat gibi kısa bir sürede tamamlanır. Sabit geçici dişlerin hazırlanması sürecinde hasta bekleme odasında dinlendirilir. Daha sonra yaklaşık 20-30 dakikalık bir süreçte ağız içi ölçü alma işlemi gerçekleştirilir. Kişiye özel üretilen sabit geçici dişlerin takılması ise 20-30 dakikada tamamlanır. Ameliyattan sonra, bazı gözden geçirme randevularına katılmanız ve yaklaşık üç ay sonra,  estetik kalıcı sabit dişlerin hazırlanması için dört ila beş kez daha randevuya gelmeniz gerekmektedir.

Acıbadem Mh. Acıbadem Cd. No:195/E (Acıbadem Metrobüs Durağı Çıkışı) Acıbadem / Üsküdar

Doktorunuza Danışın

E-Posta